מוראטי: "שקלתי למכור את אינטר"


חייב להכניס משקיע כדי לבנות את האיצטדיון. מאסימו מוראטי


נשיא אינטר, מאסימו מוראטי, התראיין לעיתון ה-Tuttosport והטיל פצצה חדשותית כשהוא חושף שהוא שקל בעבר באופן מעשי, ושאולי ישקול בעתיד גם שימכור את אינטר. הנשיא של הנראזורי טוען שכיום כדי להגשים את החלום ולבנות את האיצטדיון החדש שיבטיח את העתיד הכלכלי של המועדון, הוא כנראה יהיה חייב למכור חלק ממניות המועדון כדי להזרים כסף למועדון. מלבד זאת – הוא מתייחס למספר רב של סוגיות, בניהן העידן של אחרי הקאלצ'יופולי ועוד שלל נושאים מעניינים.

– על הבעלות על המועדון והאיצטדיון: "עם הסינים היה מו"מ כדי שיכנסו לשותפים, אבל זה לא צלח. האם היו מגעים עם בנק 'לזארד'? כן, אני מודה שהיו מגעים עם הבנק שיש לו ניסיון רב במיזוגים ורכישות. אני מכיר את הבנק הייטב. אני מחפש שותף למען עתיד המועדון. כמה אחוזים אמכור? זה לא חשוב כי אני אחזיק לפחות 51%. אני רוצה איצטדיון מודרני עבור אינטר שיבטיח את עתיד המאמן. יש משקיעים אמרקאים פוטינציאלים ויש עוד גורמים אחרים. אני רוצה לבנות את האיצטדיון שיהיה מותאים לרוח המועדון. על שולחני מונחות מספר הצעות ויש אחת שמסקרנת אותי מאוד. אני גם זקוק להקלות בביוקרטיה כדי שהתהליך של אישור האיצטדיון יהיה מהיר יותר".

– על מכירת המועדון:
"אני לא אכחיש שבעבר התפתיתי למכור את המועדון. המחשבה הזו עלתה בראש רבים פרט לנשיא יובנטוס, אנדראה אניילי שזה עתה רק הפך לנשיא המועדון. אני חשבתי למכור את המועדון, ואולי זה יקרה בזמן הנכון כי בשלב מסוים אתה צריך לראות פרצופים חדשים במועדון ועם רעיונות חדשים. מכירת המועדון עולה בראשי מסיבות רבות אבל אז אני חושב על האוהדים ועל הביטחון שיש להם כלפי. אני רק יכול לומר שלא חשוב מה יקרה, אני לא אאכזב אותם".

– על הבניה מחדש של אינטר: "בחרנו בפרופיל נמוך וזה קרה בעבר גם עם 'גראנדה אינטר'. עלינו להניח את היסודות לעתיד ויש לי סבלנות. הבניה מחדש של העונה חולפת כשבהתחלה היו הרבה מכשולים ואחר כך המצב השתפר וכעת אנו הולכים בדרך שלנו שבחרנו בה. עוד מהפכה ביוני? הסבלנות הכרחית כדי לעמוד מול הפיתויים. האילוצים לפעולות שונות מגיעות ונובעות מהיריבם שלך כשהם למשל רוכשם אלוף… במצב כזה, מה עליך לעשות ואיך להגיב? צריך לפעול בזהירות רבה".

– על רונלאדו: "רונאלדו היה הרכישה הכי נבונה שנעשתה על-ידי באופן אישי באינטר".

– על הקאלצ'יופולי: "היתה לנו אינטר עם צוות פנטסטי וספסל פנטסטי אבל לא יכולנו לזכות בדבר. כעת נראה לי שהקאלצ'יופולי נגמרה, פחות או יותר. לפחות כך אנו מקווים. אני חושב שאחרי 7 שנים אני כבר לא מתעורר עם בחילה מגעילה כי הסיפור הזה כבר נמחק. אני מאמין שהכדורגל היום נקי. לפני היום זה היה ארגון פשיעה והיום יש את פרשת ההימורים הבלתי חוקיים… אבל זה סיפור אחר. לגבי הנשיא אנדראה אניילי, אני צריך להבהיר שאני אוהב אותו והיחסים בנינו טובים. הוא צעיר וג'נטלמן ועושה דברים טובים מאוד. בנושאים אחרים שנוגעים לכלל הכדורגל האיטלקי יש לנו רעיונות זהים ומשותפים שגורמים לנו לעבוד בשיתוף פעולה".

– על ליגת האלופות: "העפלה לליגת האלופות מאוד חשובה לנו. העפלה לליגת האלופות שווה עבורנו 30 מיליון יורו. זו מטרה מאוד חשובה".

– על ז'וזה מוריניו: "מוריניו מאמן מיוחד ומעולה. אבל עם החוזה שיש לו… זה לא תואם עבור הכדורגל אולי לנדל"ן. אנשים לא יודעים להעריך זאת כשהוא אמר 'אני אינטריסטה…'. הוא עשה איתנו היסטוריה. כשהוא היה נכנס לחדר ההבלשה זה היה משהו אחר… ואז הגיע בניטז, טוב בו נשכח מזה…".

– על המאמן אנדראה סטרמאצ'יוני: "אני לא יכול לעשות את טעויות העבר (הכוונה שיפטר מאמן בגלל תוצאות לא טובות) ועלי להיות סבלני עד כמה שאפשר. סטרמא מאמן צעיר שצובר ניסיון ולומד. אני מאמין בו ויודע שהמשימה לא קלה לבנות קבוצה מחדש".

– על השחקנים באינטר: "קפיטאנו זאנטי? הוא לא הולך להפסיק… ראיתם אותו איך הוא רץ? דייגו מיליטו ואסטבן קמביאסו? שניהם רוצים להמשיך באינטר בשני חוזים חדשים ומופחתים. אנחנו נדבר על כך ואני מאמין שלא יהיו בעיות בכך. וולטר סמואל יפרוש? לא, הוא לא הולך לפרוש. קרו איתו כמה בעיות גופניות אבל הוא ימשיך. הוא סלע עבורנו בהגנה. עתיד אנטוניו קסאנו? יש לו עוד שנה בחוזה איתנו".

– על מאורו איקרדי מסמפדוריה: "הוא חלוץ מוכשר שיכול להועיל לנו רבות. הוא יהיה חיזוק מעולה עבורנו אבל כדי שזה יקרה, עלינו להגיע להסכמה עם סמפדוריה".

– על החלוץ הצעיר מרקו ליבאיה: "אנו מתחרטים ששיחררנו אותו (מחצית כרטיסו נמכרה לאטלנטה והוא הושאל אליהם כחלק מעסקת אייזקל סצ'לוטו)… אבל זה קרה לפני הפציעה של דייגו מיליטו. ליבאיה שחקן מוכשר וכשקיבלנו את ההחלטה עשינו זאת כי היינו זקוקים לסצ'לוטו. ליבאיה רצה להישאר איתנו אבל הוא נאלץ לעזוב כדי לשחק יותר".

– על ג'ון קארו: "זו היתה אופציה עבורנו ובדקנו אותה והחלטנו שלא להחתימו. קארו אדם טוב אבל יקח לו חודש כדי להיכנס לכושר".

כתיבת תגובה